Skip to main content

Ποιους εξυπηρετεί τελικά το σύστημα πληρωμών του Taxis;

Δημοσιεύθηκε στην Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Είναι γεγονός ότι το Taxis έχει απλουστεύσει σε σημαντικό βαθμό πολλές από τις λογιστικές και φορολογικές διαδικασίες στην Ελλάδα. Ωστόσο, στον τομέα των πληρωμών είναι ακόμη σε πρωτόγονο στάδιο. Αντί να δίνει τη δυνατότητα άμεσης πληρωμής μιας οφειλής μέσα από την ίδια την πλατφόρμα του, έχει υιοθετήσει μια πολύπλοκη και προβληματική διαδικασία πληρωμών. Ενώ σε όλο τον κόσμο οι online πληρωμές γίνονται άμεσα και απλά με το χρήστη να δίνει τα στοιχεία της κάρτας του, να πατάει το κουμπί "πληρωμή", και να βλέπει άμεσα το αποτέλεσμα της συναλλαγής του, στο Taxis ο πολίτης αναγκάζεται να ακολουθήσει μια πρωτόγνωρη διαδικασία.

Αρχικά αντιγράφει χειρονακτικά την Ταυτότητα Οφειλής από το Taxis, έπειτα κάνει sign-in σε κάποια υπηρεσία e-banking (εδώ χρειάζεται ένα δεύτερο authentication μετά από αυτό του Taxis), στη συνέχεια αιτείται συνήθως κάποιο extra-pin με το κινητό του (τρίτο authentication), και τέλος εισάγει χειρονακτικά και πάλι όλα τα στοιχεία του στη φόρμα πληρωμής. Πρόκειται για μια διαδικασία που δεν είναι απλώς χρονοβόρα αλλά και επιρρεπής σε πολλά λάθη διότι, α) απαιτεί την επαναπληκτρολόγηση των στοιχείων του φορολογουμένου παρότι υπάρχουν ήδη στο σύστημα, β) απαιτεί την επεξεργασία της Ταυτότητας Οφειλής διότι το κάθε e-banking αντιλαμβάνεται διαφορετικά τα κενά που περιέχει η συμβολοσειρά που την αποτελεί, και γ) απαιτεί τη χειρονακτική εισαγωγή του ποσού πληρωμής αντί αυτό να επιλέγεται αυτόματα από τη λίστα των οφειλών. Όμως και λάθη να μη γίνουν κατά την πληκτρολόγηση των στοιχείων, ο χρήστης δεν θα λάβει καμία πληροφόρηση για την επιτυχία της πληρωμής. Διότι θα χρειαστεί να περάσουν 2 εργάσιμες μέρες μέχρι να ειδοποιηθεί το Taxis από την τράπεζα και να μάθει τελικά ο πολίτης αν όλα πήγαν καλά και η πληρωμή του έγινε δεκτή από το Taxis. Ενώ αν έτυχε κι έγινε το παραμικρό ακούσιο σφάλμα (π.χ ένα λανθασμένο ψηφίο στην Ταυτότητα Οφειλής ή στο ποσό), η πληρωμή θα ακυρωθεί και ο πολίτης θα επιβαρυνθεί με όλους τους τόκους και τα έξοδα καθυστέρησης. Και υπάρχει φυσικά και η περίπτωση που ο πολίτης θα πληρώσει κανονικά και εμπρόθεσμα την οφειλή του αλλά η τράπεζα, για δικές της αδυναμίες, θα ειδοποιήσει το Taxis την επόμενη εργάσιμη, που μπορεί να είναι και 3 ημέρες μετά την πληρωμή (π.χ. Δευτέρα 3/11/2014 αντί για Παρασκευή 31/10/2014), με ότι αυτό συνεπάγεται για τόκους και τέλη καθυστέρησης.

Σε μια εποχή που σε παγκόσμιο επίπεδο γίνονται έντονες συζητήσεις και ζυμώσεις ​που οδηγούν σε ακόμη ευκολότερους και ταχύτερους τρόπους πληρωμής από τις κάρτες (π.χ. e-wallet, mobile payment, κλπ.), είναι αδιανόητο ο φορολογικός μηχανισμός μιας ολόκληρης χώρας να βασίζεται σε ένα σύστημα πληρωμών που υποχρεώνει τους πολίτες να μεταφέρουν χειρονακτικά τα στοιχεία τους από τη μία πλατφόρμα στην άλλη και, επιπλέον, δεν τους ενημερώνει άμεσα για την έκβαση της συναλλαγής τους. Ακόμη και το τελευταίο e-shop προσφέρει καλύτερο σύστημα πληρωμών.

Το γεγονός μάλιστα ότι όλα τα καταστήματα των ΔΟΥ υποστηρίζουν εδώ και χρόνια την επιτόπια πληρωμή μέσω κάρτας, ενώ η ίδια δυνατότητα δεν προσφέρεται από τον ιστότοπο του Taxis, προκαλεί αβίαστα πολλά ερωτήματα. Για ποιο λόγο η ΓΓΠΣ η οποία ομολογουμένως διαθέτει τις καλύτερες υποδομές πληροφορικής και το μεγαλύτερο τμήμα πληροφορικής όλου του δημόσιου τομέα, ενώ έχει αναπτύξει πλήθος διαδικτυακών εφαρμογών μέχρι σήμερα επιλέγει να μην προσφέρει στο Taxis μια δυνατότητα που είναι στοιχειώδους σημασίας και απλούστατη στην υλοποίηση; Για ποιο λόγο η ΓΓΠΣ επιλέγει να ταλαιπωρεί καθημερινά όλους τους πολίτες υποχρεώνοντάς τους να μεταφέρουν χειρονακτικά τα στοιχεία πληρωμών από το Taxis στις τράπεζες ενώ θα μπορούσε να δέχεται απευθείας πληρωμές στο δικό της ιστότοπο, όπως κάνει εξάλλου και στις ΔΟΥ;

Comments

Popular posts from this blog

Δημόσια εκτέλεση έργων πνευματικής ιδιοκτησίας

Σχολιασμός στη δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Πολιτισμού αναφορικά με τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης (ΟΣΔ) και το δικαίωμα δημόσιας εκτέλεσης έργων πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα σύγχρονα οπτικοακουστικά πνευματικά έργα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας πάρα πολλών δημιουργών (συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, συνθέτες, μουσικοί, σχεδιαστές, προγραμματιστές, κλπ). Το πρόβλημα είναι ότι αντί να υπάρχει μία ενιαία αρχή που θα διαχειρίζεται συνολικά όλα τα πνευματικά δικαιώματα, έχουμε το φαινόμενο όπου κάθε επαγγελματική ομάδα δημιουργών συστήνει το δικό της οργανισμό συλλογικής διαχείρισης και εκμεταλλεύεται ανεξάρτητα και αυτόνομα τα περιουσιακά/συγγενικά δικαιώματα που της ανήκουν (ΑΕΠΙ για συνθέτες-στιχουργούς, ΕΡΑΤΩ για τραγουδιστές-ερμηνευτές, ΑΠΟΛΛΩΝ για μουσικούς, ΔΙΟΝΥΣΟΣ για ηθοποιούς και χορευτές, GRAMMO για παραγωγούς υλικών φορέων ήχου και εικόνας, κ.α.). Αυτό το μοντέλο διαχείρισης είναι εντελώς αναποτελεσματικό, άδικο, και κατά μία έννοια παράλογο. Η άδεια/...

Το ΤΕΙ Κιλκίς πρέπει να δώσει έμφαση στο γνωστικό αντικείμενο της Σχεδίασης

Αν δούμε το υπάρχον Τμήμα Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων μέσα από το πρίσμα του "ενδύματος" τότε οι επιλογές που έχουμε για δημιουργία νέων σχετικών τμημάτων που θα οδηγήσουν σε ένα αυτόνομο Παράρτημα που θα είναι επιστημονικά ισχυρό και αναπτυξιακά βιώσιμο είναι πολύ περιορισμένες. Το ένδυμα ως γνωστικό αντικείμενο συνδέεται κυρίως με την κλωστοϋφαντουργία. Σε εκπαιδευτικό επίπεδο όμως υπάρχει ήδη ένα Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας στο ΤΕΙ Πειραιά το οποίο - παρότι βρίσκεται στην Αθήνα που προσελκύει τους περισσότερους φοιτητές και παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το μοναδικό τμήμα στο είδος του - δεν έχει καμία απήχηση στους υποψηφίους φοιτητές. Η βάση εισαγωγής για το εν λόγω τμήμα κατρακύλησε το 2008 στα 8751 μόρια και βρέθηκε χαμηλότερα ακόμη και από το τμήμα ΣΠΕ του Κιλκίς (8791 μόρια). Ως γνωστό, η κλωστοϋφαντουργία διέρχεται μεγάλη κρίση στην Ελλάδα και οι προοπτικές για τον κλάδο δεν είναι καθόλου θετικές. Το γεγονός αυτό ανακλάται άμεσα στις επιλογές των υποψηφίων κα...

Σχολιασμός βάσεων εισαγωγής 2024 στα τμήματα Πληροφορικής

Κάθε χρόνο γίνεται συζήτηση για το πόσο ανέβηκαν ή κατέβηκαν οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και αποδίδουμε τις μεταβολές αυτές στη δυσκολία των θεμάτων την εκάστοτε χρονιά. Αυτό όμως που θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να εξετάσουμε είναι σε τι βαθμό αυτές οι μεταβολές στις βάσεις οφείλονται στο πως κατατάσσουν τα τμήματα των πανεπιστημίων οι ίδιοι οι μαθητές, καθώς και οι ενέργειες που κάνουν τα ίδια τα τμήματα για να αλλάξουν τη βάση τους και κατ’ επέκταση την εικόνα τους προς τους μαθητές. Διότι η δυσκολία των θεμάτων είναι κάτι το εντελώς τεχνητό και επηρεάζει συνολικά τις βάσεις, ενώ η θέση του κάθε τμήματος στις προτιμήσεις των μαθητών είναι κάτι το ουσιαστικό που αλλάζει δυναμικά στο χρόνο και επηρεάζει μεμονωμένα τμήματα. Μια πρώτη παρατήρηση για τις φετινές βάσεις στα τμήματα πληροφορικής και υπολογιστών είναι ότι, σε αντίθεση με τη γενικότερη πτώση που παρατηρήθηκε στις θετικές/τεχνολογικές σχολές, πολλά τμήματα πληροφορικής κατάφεραν και αύξησαν τη βάση τους. Το ενδιαφέρον ω...