Skip to main content

Οι ευγενείς της κοινωνικής ασφάλισης

Δημοσιεύθηκε στη Γνώμη και στο Kilkis24

O ασφαλιστικός νόμος που ψηφίσθηκε εχθές υποσχέθηκε ισονομία και δικαιοσύνη στην κοινωνική ασφάλιση όλων των πολιτών. Ο τίτλος του ξεκινάει με τη φράση “Ενιαίο Σύστημα” ενώ στο πρώτο κιόλας άρθρο, στην παράγραφο 3, αναφέρει ρητά ότι “Το Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης λειτουργεί με ενιαίους κανόνες για όλους τους ασφαλισμένους”. Μάταια όμως. Στο Άρθρο 39, παρ. 1β. θεσπίζονται χαμηλότερα ποσοστά εισφορών για τους νεοεισερχόμενους “ευγενείς” στο επάγγελμα του μηχανικού, γιατρού, δικηγόρου, φαρμακοποιού, συμβολαιογράφου, και οικονομολόγου, ενώ με το Άρθρο 101 χαρίζονται τεράστιες εκπτώσεις μέχρι και 50% στις εισφορές των αυτοαπασχολούμενων μηχανικών, γιατρών, δικηγόρων, φαρμοκοποιών, κλπ. Για παράδειγμα, ένας μηχανικός ή δικηγόρος με καθαρά μηνιαία έσοδα 2000 ευρώ - που είναι τριπλάσια από το μέσο εργαζόμενο εν καιρώ κρίσης - θα έχει μείωση εισφορών κατά 40% (σημειωτέον ότι η έκπτωση αυτή αφορά μόνο τις εισφορές και δεν θα έχει καμία επίπτωση στις συντάξιμες αποδοχές). Επιβεβαιώνεται λοιπόν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι, ακόμη και με αριστερή διακυβέρνηση, κάποιοι συνεχίζουν να είναι πιο ίσοι από τους άλλους. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας, καθώς και ο υπουργός εργασίας, ανήκουν στην εν λόγω κατηγορία προνομιούχων. Το “ενιαίοι κανόνες” σε ένα κράτος ισονομίας και δικαιοσύνης εξακολουθεί να αποτελεί ένα άπιαστο όνειρο στην Ελλάδα του 2016.

Comments

  1. Notice that it’s once as} once more a real particular person with a real cellphone, not an animation. Then there are a couple of scenes of individuals profitable actual cash by taking part in} Lucky Day. 더온카지노 One technique is utilizing attention-grabbing keywords that talk to casino gamers.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Δημόσια εκτέλεση έργων πνευματικής ιδιοκτησίας

Σχολιασμός στη δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Πολιτισμού αναφορικά με τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης (ΟΣΔ) και το δικαίωμα δημόσιας εκτέλεσης έργων πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα σύγχρονα οπτικοακουστικά πνευματικά έργα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας πάρα πολλών δημιουργών (συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, συνθέτες, μουσικοί, σχεδιαστές, προγραμματιστές, κλπ). Το πρόβλημα είναι ότι αντί να υπάρχει μία ενιαία αρχή που θα διαχειρίζεται συνολικά όλα τα πνευματικά δικαιώματα, έχουμε το φαινόμενο όπου κάθε επαγγελματική ομάδα δημιουργών συστήνει το δικό της οργανισμό συλλογικής διαχείρισης και εκμεταλλεύεται ανεξάρτητα και αυτόνομα τα περιουσιακά/συγγενικά δικαιώματα που της ανήκουν (ΑΕΠΙ για συνθέτες-στιχουργούς, ΕΡΑΤΩ για τραγουδιστές-ερμηνευτές, ΑΠΟΛΛΩΝ για μουσικούς, ΔΙΟΝΥΣΟΣ για ηθοποιούς και χορευτές, GRAMMO για παραγωγούς υλικών φορέων ήχου και εικόνας, κ.α.). Αυτό το μοντέλο διαχείρισης είναι εντελώς αναποτελεσματικό, άδικο, και κατά μία έννοια παράλογο. Η άδεια/...

Το ΤΕΙ Κιλκίς πρέπει να δώσει έμφαση στο γνωστικό αντικείμενο της Σχεδίασης

Αν δούμε το υπάρχον Τμήμα Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων μέσα από το πρίσμα του "ενδύματος" τότε οι επιλογές που έχουμε για δημιουργία νέων σχετικών τμημάτων που θα οδηγήσουν σε ένα αυτόνομο Παράρτημα που θα είναι επιστημονικά ισχυρό και αναπτυξιακά βιώσιμο είναι πολύ περιορισμένες. Το ένδυμα ως γνωστικό αντικείμενο συνδέεται κυρίως με την κλωστοϋφαντουργία. Σε εκπαιδευτικό επίπεδο όμως υπάρχει ήδη ένα Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας στο ΤΕΙ Πειραιά το οποίο - παρότι βρίσκεται στην Αθήνα που προσελκύει τους περισσότερους φοιτητές και παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το μοναδικό τμήμα στο είδος του - δεν έχει καμία απήχηση στους υποψηφίους φοιτητές. Η βάση εισαγωγής για το εν λόγω τμήμα κατρακύλησε το 2008 στα 8751 μόρια και βρέθηκε χαμηλότερα ακόμη και από το τμήμα ΣΠΕ του Κιλκίς (8791 μόρια). Ως γνωστό, η κλωστοϋφαντουργία διέρχεται μεγάλη κρίση στην Ελλάδα και οι προοπτικές για τον κλάδο δεν είναι καθόλου θετικές. Το γεγονός αυτό ανακλάται άμεσα στις επιλογές των υποψηφίων κα...

Σχολιασμός βάσεων εισαγωγής 2024 στα τμήματα Πληροφορικής

Κάθε χρόνο γίνεται συζήτηση για το πόσο ανέβηκαν ή κατέβηκαν οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και αποδίδουμε τις μεταβολές αυτές στη δυσκολία των θεμάτων την εκάστοτε χρονιά. Αυτό όμως που θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να εξετάσουμε είναι σε τι βαθμό αυτές οι μεταβολές στις βάσεις οφείλονται στο πως κατατάσσουν τα τμήματα των πανεπιστημίων οι ίδιοι οι μαθητές, καθώς και οι ενέργειες που κάνουν τα ίδια τα τμήματα για να αλλάξουν τη βάση τους και κατ’ επέκταση την εικόνα τους προς τους μαθητές. Διότι η δυσκολία των θεμάτων είναι κάτι το εντελώς τεχνητό και επηρεάζει συνολικά τις βάσεις, ενώ η θέση του κάθε τμήματος στις προτιμήσεις των μαθητών είναι κάτι το ουσιαστικό που αλλάζει δυναμικά στο χρόνο και επηρεάζει μεμονωμένα τμήματα. Μια πρώτη παρατήρηση για τις φετινές βάσεις στα τμήματα πληροφορικής και υπολογιστών είναι ότι, σε αντίθεση με τη γενικότερη πτώση που παρατηρήθηκε στις θετικές/τεχνολογικές σχολές, πολλά τμήματα πληροφορικής κατάφεραν και αύξησαν τη βάση τους. Το ενδιαφέρον ω...