Skip to main content

Νεοφυής Επιχειρηματικότητα... αλα αριστερά

Δημοσιεύθηκε στη Γνώμη και στο Κιλκίς24

Μετά από μήνες αναμονής, στις 16/2 δημοσιεύθηκε η προκήρυξη του προγράμματος Νεοφυής Επιχειρηματικότητα του ΕΣΠΑ. Οι ενδιαφερόμενοι διάβασαν την επίσημη προκήρυξη, μελέτησαν τις λεπτομέρειες και τις προϋποθέσεις, και άρχισαν να ετοιμάζουν τις προτάσεις τους. Ένα μήνα μετά, στις 17/3 άνοιξε το σύστημα και ξεκίνησε η υποβολή των αιτήσεων. Και τέσσερις μέρες μετά, ενώ υποβάλλονταν κανονικά οι αιτήσεις, έρχεται η κυβέρνηση και κάνει κάποιες μικρο... διορθώσεις. Θα αναφέρω μόνο τις δύο σημαντικότερες:

- Ο εταίρος του επιχειρηματικού σχεδίου θα πρέπει να διακόψει την υφιστάμενη ατομική του επιχείρηση και να δημιουργήσει καινούρια εταιρεία με αντικείμενο την προτεινόμενη καινοτομική δραστηριότητα

- Η νέα εταιρία δεν μπορεί να έχει καμία δραστηριότητα (δηλ. διαφορετικός ΚΑΔ σε πρωτοβάθμιο επίπεδο) από αυτές που διέθετε ήδη ο εταίρος του επιχειρηματικού σχεδίου ως ατομικός επιχειρηματίας κατά την ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης


Με άλλα λόγια, για να καινοτομήσεις θα πρέπει αφενός να σου 'ρθει ουρανοκατέβατα μια γαμάτη ιδέα σε κάτι που είναι εντελώς άσχετο με ότι ασχολείσαι και έχεις εντρυφήσει για χρόνια, και αφετέρου να είσαι διατεθιμένος να τα παρατήσεις όλα, να μην χτίσεις πάνω σε αυτά που έχεις ήδη πετύχει, και να ξεκινήσεις μια εντελώς καινούρια δραστηριότητα!!

Πρόκειται μάλλον για το νέο στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης που βασίζεται στο νεοφυές δόγμα: Η καριέρα είναι χολέρα, μην επενδύετε σε αυτά που εξειδικεύεστε, οι καλές ιδέες θα... προκύψουν.

Comments

Popular posts from this blog

Δημόσια εκτέλεση έργων πνευματικής ιδιοκτησίας

Σχολιασμός στη δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Πολιτισμού αναφορικά με τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης (ΟΣΔ) και το δικαίωμα δημόσιας εκτέλεσης έργων πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα σύγχρονα οπτικοακουστικά πνευματικά έργα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας πάρα πολλών δημιουργών (συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, συνθέτες, μουσικοί, σχεδιαστές, προγραμματιστές, κλπ). Το πρόβλημα είναι ότι αντί να υπάρχει μία ενιαία αρχή που θα διαχειρίζεται συνολικά όλα τα πνευματικά δικαιώματα, έχουμε το φαινόμενο όπου κάθε επαγγελματική ομάδα δημιουργών συστήνει το δικό της οργανισμό συλλογικής διαχείρισης και εκμεταλλεύεται ανεξάρτητα και αυτόνομα τα περιουσιακά/συγγενικά δικαιώματα που της ανήκουν (ΑΕΠΙ για συνθέτες-στιχουργούς, ΕΡΑΤΩ για τραγουδιστές-ερμηνευτές, ΑΠΟΛΛΩΝ για μουσικούς, ΔΙΟΝΥΣΟΣ για ηθοποιούς και χορευτές, GRAMMO για παραγωγούς υλικών φορέων ήχου και εικόνας, κ.α.). Αυτό το μοντέλο διαχείρισης είναι εντελώς αναποτελεσματικό, άδικο, και κατά μία έννοια παράλογο. Η άδεια/...

Το ΤΕΙ Κιλκίς πρέπει να δώσει έμφαση στο γνωστικό αντικείμενο της Σχεδίασης

Αν δούμε το υπάρχον Τμήμα Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων μέσα από το πρίσμα του "ενδύματος" τότε οι επιλογές που έχουμε για δημιουργία νέων σχετικών τμημάτων που θα οδηγήσουν σε ένα αυτόνομο Παράρτημα που θα είναι επιστημονικά ισχυρό και αναπτυξιακά βιώσιμο είναι πολύ περιορισμένες. Το ένδυμα ως γνωστικό αντικείμενο συνδέεται κυρίως με την κλωστοϋφαντουργία. Σε εκπαιδευτικό επίπεδο όμως υπάρχει ήδη ένα Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας στο ΤΕΙ Πειραιά το οποίο - παρότι βρίσκεται στην Αθήνα που προσελκύει τους περισσότερους φοιτητές και παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το μοναδικό τμήμα στο είδος του - δεν έχει καμία απήχηση στους υποψηφίους φοιτητές. Η βάση εισαγωγής για το εν λόγω τμήμα κατρακύλησε το 2008 στα 8751 μόρια και βρέθηκε χαμηλότερα ακόμη και από το τμήμα ΣΠΕ του Κιλκίς (8791 μόρια). Ως γνωστό, η κλωστοϋφαντουργία διέρχεται μεγάλη κρίση στην Ελλάδα και οι προοπτικές για τον κλάδο δεν είναι καθόλου θετικές. Το γεγονός αυτό ανακλάται άμεσα στις επιλογές των υποψηφίων κα...

Σχολιασμός βάσεων εισαγωγής 2024 στα τμήματα Πληροφορικής

Κάθε χρόνο γίνεται συζήτηση για το πόσο ανέβηκαν ή κατέβηκαν οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και αποδίδουμε τις μεταβολές αυτές στη δυσκολία των θεμάτων την εκάστοτε χρονιά. Αυτό όμως που θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να εξετάσουμε είναι σε τι βαθμό αυτές οι μεταβολές στις βάσεις οφείλονται στο πως κατατάσσουν τα τμήματα των πανεπιστημίων οι ίδιοι οι μαθητές, καθώς και οι ενέργειες που κάνουν τα ίδια τα τμήματα για να αλλάξουν τη βάση τους και κατ’ επέκταση την εικόνα τους προς τους μαθητές. Διότι η δυσκολία των θεμάτων είναι κάτι το εντελώς τεχνητό και επηρεάζει συνολικά τις βάσεις, ενώ η θέση του κάθε τμήματος στις προτιμήσεις των μαθητών είναι κάτι το ουσιαστικό που αλλάζει δυναμικά στο χρόνο και επηρεάζει μεμονωμένα τμήματα. Μια πρώτη παρατήρηση για τις φετινές βάσεις στα τμήματα πληροφορικής και υπολογιστών είναι ότι, σε αντίθεση με τη γενικότερη πτώση που παρατηρήθηκε στις θετικές/τεχνολογικές σχολές, πολλά τμήματα πληροφορικής κατάφεραν και αύξησαν τη βάση τους. Το ενδιαφέρον ω...